Inzendingen Effie categorie Branded Customer Experience welkom
Inzendingen voor een Effie in de nieuwe categorie Branded Customer Experience zijn welkom tot 1 september. Branded Customer Experience is een van de drie nieuwe categorieën die door de organisatie van de Effies dit jaar zijn toegevoegd.
Inzendingen in deze categorie moeten cases zijn waarin is gezorgd voor een buitengewone en ‘merkwaardige’ klantervaring. De beleving in de customer journey is positief en leidt tot hoge klanttevredenheid, bijvoorbeeld door innovatieve inzet van design, tech of ux. Dat kan zowel online als offline. (CX) De merkbelofte is vertaald naar verschillende touchpoints waardoor de de merkpositie (perceptie, waardering, voorkeur) is verbeterd en de merkwaarde is gegroeid. De merkbelofte wordt hier waargemaakt. (BX). De looptijd is vrij te bepalen, kan meer jaren/fases beslaan.
De Effie wordt in meer dan vijftig landen, verspreid over vijf continenten, aan de meest effectieve marketing- en communicatiecases uitgereikt. Inzenders voor een Effie moeten aantonen dat hun activiteiten, gebaseerd op een sterk strategisch inzicht en aansprekende creatieve vertaling, een belangrijke of doorslaggevende rol hebben gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat of maatschappelijke impact. Effie Netherlands is onderdeel van Effie Worldwide en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt door brancheplatforms VIA en BVA. De presentatie dit jaar is in handen van Humberto Tan.
Inzendingen voor de Branded Customer Experience kunnen tot 1 september worden gestuurd via www.effie.nl/inzenden. De jury voor deze categorie bestaat uit Hans Middelhoek (voorzitter), Marielle Rooswinkel, Tom Janssen, Ralph van Lieshout, Gerben Busch, Djemilah Dalhuisen, Erik Wiese en Ramin Bahari.
Foto: Effie.nl