Zoho introduceert Canvas CRM-designstudio
Techbedrijf Zoho introduceert Canvas, een nieuwe designstudio voor CRM-personalisatie. Canvas maakt het voor bedrijven mogelijk om hun eigen CRM-interfaces te creëren zonder dat IT of een ontwikkelaar hierbij betrokken is.
Data- en workflow-customisation kan ervoor zorgen dat een CRM-systeem te complex wordt voor de meeste werknemers. Het personaliseren van het CRM voor de persoonlijke rol van iedere werknemer kost daarnaast te veel inspanning om te ontwikkelen en te veel geld. Door deze complexiteit daalt de productie, raken werknemers minder betrokken, verloopt de CRM-adoptie moeizaam en kan de Return on Investment (ROI) dalen. Met Canvas kunnen bedrijven van alle formaten deze obstakels vermijden en profiteren van de functionaliteiten dat een general-purpose CRM biedt en van de gespecialiseerde ervaring van een verticaal CRM.
‘Veel CRM software levert al een overvloed aan personalisatie voor klantervaringen, maar dit geldt niet voor werknemerservaringen. Hierdoor gebruikt iedereen hetzelfde systeem en boeten zij voor niets in aan productiviteit’, volgens Sridhar Iyengar, algemeen directeur bij Zoho Europe. ‘Stel je nu eens voor dat er een systeem is dat op maat gemaakt is voor iedere werknemersrol. Dat is echte, volledige personalisatie en dat is wat we met Canvas naar de markt brengen. Wij geloven dat dit een meer natuurlijke oplossing is voor de uitdagingen omtrent software-adoptie. Ons uiteindelijke doel is dat bedrijven in staat zijn ondernemingsbreed software-ervaringen te creëren met het gebruikersgemak dat een klant heeft.’