'Please ask m' wil zakelijke hospitality sector digitaliseren
De nieuwe tech start-up 'Please ask m' wil de zakelijke hospitality sector digitaliseren en efficiënter maken. Het Rotterdamse bedrijf dat wordt gerund door drie jonge ondernemers, ontwikkelt software die hotel- en vergaderaanvragen automatisch verwerkt.
Hierdoor worden reserveringen en aanvragen aanzienlijk sneller afgehandeld en hoeven medewerkers minder tijd achter de computer door te brengen en wordt de klant sneller geholpen. Hotels en congrescentra hebben namelijk een dagtaak aan de aanvragen voor congressen en vergaderingen. Het verwerken hiervan via telefoon en e-mail is mensenwerk - met een lange responstijd. De software van Please ask m, genaamd 'm', fungeert als boekingsassistent en neemt het werk van medewerkers die reserveringen verwerken grotendeels uit handen. M leest traditionele communicatie zoals e-mail door middel van artificial intelligence en kan zelfstandig klantreserveringen verwerken en offertes opstellen. Hotelmedewerkers kunnen daardoor hun volle aandacht weer richten op de gasten.
Charlotte Krist, Co-founder, Growth & Strategy Manager: ‘Wij hopen dat het automatiseren van reserveringssystemen ervoor zorgt dat medewerkers meer tijd kunnen vrijmaken voor hun gasten. De lancering van m komt op een goed moment: nu de coronamaatregelen zijn versoepeld, verwachten we dat hotels en congrescentra te maken gaan krijgen met een forse toename van aanvragen. Bovendien is het in de branche momenteel een uitdaging om personeel te vinden. Hopelijk kan met de software een deel van het werk worden opgevangen.’