Klachtenregen over Vliegtickets.nl
Radar meldt een klachtenexplosie over Otravo’s dochteronderneming Vliegtickets.nl: veel klanten wachten al sinds de eerste lockdown in 2020 op een restitutie of zijn ontevreden over de klantenservice en de bereikbaarheid.
Het consumentenprogramma stelt dat veel klanten klachten hebben ingediend over slechte bereikbaarheid, het uitblijven van terugbetalingen en de afwezigheid van goede klantenservice. Radar geeft aan dat Vliegtickets.nl hier niet een uitzondering in is: er bestaan klachten over meerdere reisorganisaties die veel terugbetalingen nog open hebben staan.
Drukte op klantenservice
Reisorganisatie Vliegtickets.nl stelt op diens beurt dat met name de gevallen waarin luchtvaartmaatschappijen buiten Europa zijn betrokken, lastiger af te handelen zijn. Het bedrijf verklaart daarnaast dat inmiddels aan de bereikbaarheid is gewerkt. ‘Toen het weer mogelijk was, hebben wij afgelopen voorjaar onze telefonische klantenservice heropend. Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt is de bezetting van onze klantenservice nog niet op het gewenste niveau, maar […] wij proberen onze bezetting verder te laten stijgen en de service naar onze klanten verder te verbeteren.'
Lees ook: https://customerfirst.nl/nieuws/2021/03/anvr-schept-orde-in-voucherchaos/