Jorissa Neutelings nieuwe Chief Digital Officer bij ABN Amro
Jorissa Neutelings is benoemd als nieuwe Chief Digital Officer bij ABN Amro. Neutelings neemt hiermee het stokje over van Frank Verkerk. Neutelings gaat zich richten op het verder implementeren van ‘een persoonlijke bank in een digitale tijd’.
Na ruim vijf jaar aan het roer te hebben gestaan van de digital innovation & IT-tak van Vattenfall, buigt Neutelings zich bij ABN Amro over de manier waarop digitale diensten en data kunnen worden ingezet om dichter bij de klant te komen. De bank wil aansluiten bij de belangrijke momenten in hun leven. Haar ervaring op het gebied van ontwikkelen en implementeren van digitale transformatie van tal van merken van Vattenfall, het creëren van happy digital experiences en het vergroten van klantbetrokkenheid in combinatie met haar oud-ondernemerschap is hierbij van grote waarde. Neutelings: 'Ik gebruik lef, creativiteit en non-conformisme om stappen te zetten en ben ontzettend enthousiast om met mijn nieuwe team aan de slag te gaan om een persoonlijke bank in een digitale tijd te zijn. Ons doel is om klanten te laten ervaren dat we ze op een persoonlijke manier, juíst digitaal, verder helpen en ze zo te laten zien dat digitaal bankieren ook dichtbij kan voelen.'
Frans van der Horst, CEO Retail Banking: 'Jorissa heeft een sterk inzicht in de behoeften van klanten en is in staat technische uitdagingen in duidelijke taal, met energie en een gezonde dosis humor over te brengen. Zij is een geboren bruggenbouwer en kan hiermee bij uitstek onze ‘one bank’ een stap verder helpen.'
Neutelings is 1 december j.l. gestart in zowel het management team van Retail als van Commercial Banking. Zij zal deel uitmaken van het management team Personal & Business Banking, dat per 1 januari j.l. van start is gegaan onder de nieuwe Executive Board.
- innovatie
- digitalisering
- CX
- klantenservice
- bankieren
- ABN Amro
- dienstverlening
- customer experience
- Chief Digital Officer