Spotler Group neemt Obi4wan over
Spotler Group neemt Obi4wan B.V. over. Obi4wan biedt omnichannel customer service en marketing oplossingen aan.
Door de overname worden webcare, intelligente live chat, chatbots, messaging, social engagement en media monitoring toegevoegd aan het marketing-technologie portfolio van Spotler Group.
Obi4wan, opgericht in 2011, biedt marketeers en customer-service professionals tools om klanten een consistente klantervaring te bieden over alle digitale voorkeurskanalen. Klanten verwachten steeds vaker dat zij via social media, messaging apps en chatbots in contact kunnen komen met bedrijven, overheden en dienstverleners.
Voor zowel kleine als grote organisaties is het verband tussen klantervaring en commerciële groei evident. Deze overname versterkt de doelstelling van Spotler Group om marketeers en customer-service professionals tools te geven om klanten aan zich te binden en hun bedrijf te laten groeien.
Alexander de Ruiter, co-founder en CEO bij Obi4wan vertelt tegen CustomerFirst dat de overname ervoor zorgt dat beide bedrijven meerdere onderdelen van de Customer Journey kunnen toepassen. De klanten van beide bedrijven krijgen een groter onderdeel van de klantreis toegevoegd. 'Het mes snijdt aan twee kanten. Spotler Group wilde meer een rol spelen in het gesprek aangaan met de klant. Een onderdeel waarin wij gespecialiseerd zijn. Onze huidige klanten kunnen van deze samenwerkingen profiteren doordat wij ze nu al eerder in de klantreis kunnen helpen. Met Spotler Group zetten we een volgende stap in het realiseren van onze missie: het bieden van een Effortless Engagement oplossing aan onze klanten.’
De overname zorgt voor Obi4wan voor een grotere afzetmarkt in landen als Spanje en de UK. 'Spotler heeft een grote klantenbase. We krijgen er een hele internationale markt bij. Dit gaat uiteraard niet ten koste van onze huidige klanten. We krijgen meer technologiën tot onze beschikking en kunnen daardoor dus juist een bredere propositie aanbieden. Het is een uitbreiding van het portfolio.'
Ook stelt De Ruiter de huidige klanten gerust. Het logo en de naam blijven namelijk onveranderd. 'Er komt misschien een ondertitel bij onze naam, maar voor de rest blijven we gewoon Obi4wan. Ikzelf blijf ook gewoon Managing Director van het geheel.'
Ook Lee Chadwick, CEO van Spotler Group is tevreden met de overname: ‘Ik ben verheugd met de komst van Obi4wan bij de Spotler Group. Deze overname zal onze commerciële groei versnellen en geeft onze data- en AI-gedreven omnichannel productstrategie een nieuwe impuls op het gebied van technologie en talent.’