Misstanden bij callcenter

Misstanden bij callcenter
  • 19 april 2022
  • Kel Koenen

BOOS is het online consumentenprogramma met Tim Hofman bij BNNVARA waarin ze problemen van kijkers oplossen. In de laatste aflevering gaan ze langs bij callcenter Sales Performers in Amsterdam.

In de meest recente aflevering gaan ze langs bij callcenter Sales Performers in Amsterdam. Ze komen om het salaris van een oud-medewerker op te halen, want ze kreeg nooit uitbetaald van het callcenter en heeft nog recht op duizenden euro’s.

Maar dat is nog maar het topje van ijsberg, zo blijkt uit de uitzending van BOOS. Er is te zien hoe krankzinnig de werkcultuur bij het callcenter is. ‘Ik ga me niet in mijn kont laten neuken door mensen die het laten afweten’, schrijft een vestigingsmanager of wat te denken van deze app naar medewerkers: ‘Elke dag die je te laat komt, is een dag later uitbetaald.' Als ze uberhaupt al uitbetalen...

Sales Performers is een callcenter met Mimoun Boussakhane als eigenaar. Zijn bedrijf werkt grotendeels met zzp’ers die voor het bedrijf telefonisch energiecontracten verkopen. De zzp’ers met wie hij vage samenwerkingsovereenkomsten sluit - vol onhoudbare boeteclausules - zijn feitelijk in loondienst. Ze kunnen immers niet zelf hun werktijden - en of dagen bepalen.

Na het zien van het programma kan je alleen maar afvragen, welke opdrachtgever (lees: energieleverancier) wil er nog met zo'n bedrijf nog in zee?

 
comments powered by Disqus