ANWB behulpzaam richting klant in nieuwe campagne
Hoe kunnen we je helpen? Met deze klantgerichte slogan wil de ANWB zijn nieuwe campagne inluiden. Doel is om ook aansprekender te worden voor een jonge doelgroep.
Tot nu toe staat de ANWB vooral bekend om haar Wegenwacht. Maar de ANWB helpt ook op vele andere manieren. Om de breedte van het merk te communiceren is door Fitzroy en de creatieve afdeling van de ANWB een overkoepelend verhaal ontwikkeld met als basis de ANWB merkessentie, helpen. In de In de communicatie zijn de stemmen te horen van echte ANWB medewerkers en een korte dialoog tussen een medewerker van de ANWB en een lid.
De campagnes verleggen de focus van concrete producten naar overkoepelende domeinen. Het doel is om binnen deze domeinen een sterkere autoriteitspositie te claimen en zo meerdere kanten van de ANWB te laten zien. Het plezier van fietsen staat centraal in de eerste campagne: vrijheid, avontuur en verbinding.
Charlotte Zelders, CMO ANWB: ‘Met het nieuwe communicatieconstruct maken we duidelijk dat de ANWB altijd voor je klaar staat. Zo kunnen we het merk op een consistente manier verbreden van een functionele productassociatie naar een meer emotionele rol voor de ANWB.’
Begin dit jaar schreef Bas Hakker voor CustomerFirst al over de klantenreis van ANWB.