Boos na boos?
Naar aanleiding van een tweede artikel van Follow the Money (FtM) over de corona-callcenters, schreef Fun Zeegers van SkyWalker enkele weken geleden een artikel met duidelijk tegengeluid. Misstanden moeten worden gemeld en aangepakt, om iets te kunnen doen tegen de negatieve berichten in de landelijke media, die het imago van klantcontact beschadigen.
Over de wantoestanden die te zien zijn in een internet-uitzending van BOOS van BNNVARA van vorige maand publiceerde hij vandaag een nieuwe blog. Die uitzending gaat over een commercieel callcenter, Sales Performers, dat energiecontracten verkoopt.
Tim Hofman laat een oud medewerkster aan het woord, die vertelt over agressieve verkooppraktijken, datalekken, arbeidsrelaties die in ZZP-contracten worden onderbracht, het opsluiten van medewerkers door het barricaderen van deuren, schreeuwen, uitschelden, drugsgebruik, bedreiging, intimidatie, niet uitbetalen, verplicht staand bellen, manipulatie en vechtpartijen.
Vervolgens confronteren ze de eigenaar van Sales Performers in een poging het achterstallig salaris te achterhalen. Overigens was in februari 2021 hetzelfde callcenter, onder een andere naam, al onderwerp van een item in AvroTros Radar.
Door al deze negatieve uitingen is het misschien niet zo vreemd dat werken in een callcenter niet bovenaan de lijst van droomberoepen staat.
Lees het hele artikel van Fun Zeegers op de blog van SkyWalker