Majorel maakt overname Alembo bekend
Majorel heeft Alembo overgenomen. De nummer 5 van CustomerFirst’s call center top 20 (geschatte omzet 55 miljoen) neemt de nummer 15 over (geschatte omzet 10 miljoen).
De overname sluit aan op groeistrategie die Majorel heeft aangekondigd. Majorel heeft 100% van het aandelenkapitaal in Alembo gekocht van de oprichter en CEO, Frank Veldhuizen, die Majorel zal blijven ondersteunen bij de groei van het bedrijf. De partijen kwamen overeen om de specifieke details van de transactie niet openbaar te maken.
Thomas Mackenbrock, CEO van Majorel over de overname: ‘De overname van Alembo is een nieuwe bouwsteen in de uitvoering van onze wereldwijde expansiestrategie. We zijn verheugd Frank en het hele Alembo-team te verwelkomen in de Majorel-familie.’
Frank Veldhuizen, oprichter en CEO van Alembo sluit zich aan bij die woorden: ‘De toetreding tot Majorel, een van de toonaangevende wereldwijde CX-spelers, is geweldig nieuws voor iedereen bij Alembo en onze klanten. Ik ben enorm trots op wat we bij Alembo hebben bereikt, wat betekende dat het vinden van de juiste partner - die onze culturele waarden deelt en ons belang voor de lokale gemeenschap in Paramaribo erkent - echt belangrijk was om ons te helpen blijven bloeien. Die partner is Majorel, en ik kan niet blijer zijn.’
Niels Tetteroo, directeur bij Majorel, is blij met Alembo: ‘Alembo versterkt Majorels unieke positie om te voorzien in de behoeften van onze groeiende Nederlandstalige markten. Bovendien betekent Alembo's niet-aflatende focus op het leveren van operationele uitmuntendheid, samen met het welzijn en de welvaart van zijn mensen, dat er ook een perfecte culturele match is. We kijken er erg naar uit om samen te werken om het bedrijf verder te stuwen.’