Nima Marketing Day: Markteffect en Bitvavo: Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld?

Nima Marketing Day: Markteffect en Bitvavo: Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld?
  • 13 juni 2022
  • Redactie

Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk.

VEELBESPROKEN
Cryptocurrency is een veelbesproken onderwerp, maar er wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan. Wat vinden Nederlanders er nou écht van en wat maakt dat zij het juist wel of niet vertrouwen dan wel adopteren.

VERBINDING
Tijdens Nima Marketing Day kun je het gesprek met elkaar aan gaan en kennis opdoen tijdens de sessies. Het leggen van de verbinding en het opdoen van nieuwe contacten is belangrijk (en leuk!). Als marketeer moet je blik tenslotte naar buiten gericht zijn en wil je op de hoogte blijven van wat anderen doen.

TAKE-AWAY
Ik hoop dat de bezoekers van onze sessie meenemen dat het van doorslaggevend belang is om je doelgroep te - leren – begrijpen; wat drijft hen en wat houdt hen bezig? Met behulp van dergelijke onderzoeksresultaten kun je veel gerichter en effectiever te werk gaan. Je onderbuikgevoel wordt voorzien van een feitelijke onderbouwing en het stelt je in staat om de (positieve) impact van je inspanningen tastbaar te maken.

SNEAK PREVIEW VAN DE PRESENTATIE
Markteffect & Bitvavo: Hoe bouw je een betrouwbaar merk?
‘Samen met Bitvavo, de grootste aanbieder van cryptocurrency in Nederland, nemen wij je mee hoe zij een betrouwbaar merk bouwen in een nieuwe nog onbekende markt die volop in beweging is. Uit onderzoek is gebleken dat cryptocurrency momenteel een laag vertrouwen geniet en dat ook het sentiment niet heel positief is. Hoe ga je hier als aanbieder mee om? Waar leg je de focus op in een campagne en wat kunnen andere merken daarvan leren? Kortom, hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld? Maar bovenal, wat moet je vooral niet doen als je betrouwbaarheid wil uitstralen. Ook je positionering als merk komt tenslotte te voet en gaat te paard.’

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day, georganiseerd door collegatitel MarketingTribune.

comments powered by Disqus