ING gaat klant helpen met klimaatbewuste keuze
ING-klanten kunnen vandaag online volgen wat hun keuzes voor gevolgen hebben voor het klimaat. De nieuwe Voetafdruk Inzicht-functie geeft een schatting weer van de CO2-uitstoot van je bestedingen.
De zogenoemde Voetafdruk Inzicht is een proef onder 350.000 klanten die op dit moment al gebruik maken van de functie Inzicht waarmee zij hun inkomsten en uitgaven groeperen per bestedingscategorie. Léon Wijnands, directeur duurzaamheid bij ING in Nederland: ‘Samen met onze klanten willen we de strijd tegen klimaatverandering voortzetten. Daarbij is het beperken van onze eigen voetafdruk essentieel, maar als bank zijn we ambitieus en beseffen we dat we de grootste impact samen met al onze klanten maken. Met deze nieuwe functie hopen we onze klanten te inspireren om klimaatbewuste keuzes te maken.’
De functie is bedoeld om klanten inzicht te geven in hun uitstoot en zo bewust te maken van de impact die hun bestedingen hebben op het klimaat. Zo kan je naast inzicht in je eigen CO2-uitstoot ook tips ontvangen en wordt er een vergelijking met de gemiddelde CO2-uitstoot van Nederlanders gemaakt.