Conscious Brands voor bewuste consumenten
Klarna lanceert de Conscious Brand-collectie in Nederland. Deze nieuwe collectie is toegankelijk via de app en bestaat uit 105 internationale fashion merken. Zo krijgen consumenten inzicht in het duurzame karakter van bepaalde modemerken.
Via de collectie kunnen Nederlandse shoppers modemerken ontdekken en op basis van heldere informatie een bewuste en weloverwogen keuze maken. De collectie is live gegaan met een ruim aanbod aan Nederlandse merken, zoals bijvoorbeeld Kings of Indigo, Kuyichi, MUD Jeans, O My Bag en Iron Roots. De Conscious Brand-collectie is samengesteld in samenwerking met Good On You, het nummer één platform voor duurzaamheidsratings voor fashion.
Nederlandse shoppers kunnen hier vanaf vandaag online het gevarieerde aanbod van verantwoorde producten van bewuste merken bekijken en bestellen. De Conscious Brands-collectie bestaat uit bekende binnen- en buitenlandse modemerken die van Good On You* hoge scores hebben gekregen voor hun impact op mensen, de planeet en dieren.
Onder consumenten is sprake van een steeds grotere behoefte aan producten die op een duurzame en sociaal verantwoorde manier zijn gemaakt. Zo blijkt uit internationaal onderzoek dat het aantal zoekopdrachten naar duurzame goederen in de afgelopen vijf jaar met 71 procent is gestegen en Nederlandse shoppers houden rekening met de impact van de bezorgmethode van hun bestelling.
'Transparantie speelt een cruciale rol in de aankoopbeslissing. Zo verwachten steeds meer consumenten inzichten van merken te ontvangen in hoe producten worden gemaakt en wat hiervan de sociale- en milieueffecten zijn', zegt Wilko Klaassen van Klarna Nederland. 'Door de overvloed aan productinformatie is het echter niet altijd eenvoudig een bewuste keuze te maken. Met Conscious Brands willen we hierin verandering brengen.'