Heineken Experience duurzaam gerenoveerd
De Heineken Experience, de Customer Experience rond het het biermerk Heineken is gerenoveerd. De renovatie was noodzakelijk om de originele elementen van het monumentale pand beter zichtbaar te maken en om de entreehal ruimer te maken.
‘De geschiedenis van Heineken delen is cruciaal in alles wat we doen,’ zegt Lieke Westendorp, directeur van de Heineken Experience. ‘We zijn gevestigd in de originele Heineken brouwerij uit 1867, een monumentaal pand dat veel verhalen te vertellen heeft. Deze verhalen willen we delen terwijl we mensen onder ons dak samenbrengen. Iedereen is welkom in de vernieuwde Heineken Experience en ons doel is om mensen hier met elkaar te verbinden.’
Meer beleving
De renovatie heeft geleid tot vier compleet vernieuwde ruimtes; de ruime entreehal, de Heineken Flagship Store met bijbehorende ruimte gewijd aan gepersonaliseerde producten, de Rooftop Bar en het dakterras. ‘Het onthullen van meerdere originele kenmerken van het gebouw was een belangrijk aandachtspunt van de renovatie,’ zegt Celine Vleer, development and Innovation Manager van de Heineken Experience. ‘Zo kun je in de entree nu de brouwketels bewonderen en de originele achtergevel zien. Ook in de vernieuwde Rooftop Bar kun je originele details zien die eerder verborgen waren, zoals de distributiemachine in het plafond. Vanaf het nieuwe dakterras kunnen bezoekers tevens genieten van het uitzicht op Amsterdam.’
Populair
De afgelopen jaren is de populariteit van de Heineken Experience naar eigen zeggen fors gestegen, met lange wachtrijen voor de ingang aan de Stadhouderskade in Amsterdam als gevolg. De nieuwe entreehal verhelpt dit probleem doordat alle gasten vanaf nu direct binnen verwelkomd worden. Daarnaast is de gehele renovatie uitgevoerd met duurzaamheid als focus. Zo is er gebruikgemaakt van duurzame materialen, LED verlichting en is er gekozen voor een klimaatvriendelijk groen dak.