WhatsApp-integratie versterkt klantinteractie
Integratie met WhatsApp geeft serviceteams beter inzicht in klantinteracties om sterke en vertrouwde relaties op te bouwen. Klanten zijn digitaal overvraagd en kanalen zijn overbelast. Het is voor bedrijven daarom belangrijk om te communiceren via de tools die klanten al volop gebruiken.
Het CRM-platform HubSpot biedt haar klanten de mogelijkheid om WhatsApp te integreren binnen de Marketing- en Service Hub. Met meer dan twee miljard maandelijkse gebruikers is WhatsApp ‘s werelds populairste messagingdienst. Dankzij de integratie in HubSpot kunnen teams bestaande zakelijke WhatsApp-accounts koppelen aan hun gedeelde inbox om met klanten en prospects te communiceren. Deze gegevens worden zo direct onderdeel van het (bestaande) klantprofiel.
Klanten zijn digitaal overvraagd en communicatiekanalen zijn overbelast. Het is voor bedrijven daarom belangrijker dan ooit om met hun klanten te communiceren via de tools die ze al volop gebruiken. Met de WhatsApp-integratie kunnen marketing- en klantenserviceteams:
- Beter en sneller communiceren met klanten, doordat alle klantgesprekken op één locatie worden bijgehouden
- Direct vanuit HubSpot met klanten communiceren via het medium van hun voorkeur, of dat nou tekst, afbeeldingen of video's zijn
- Een naadloze service leveren door gebruik te maken van HubSpots gedeelde inbox. Dit geeft teams een volledig geschiedenisoverzicht van ieder klantgesprek
- Berichten automatiseren en personaliseren, een dialoog aanmoedigen en uiteindelijk op grotere schaal een menselijke band opbouwen met klanten
'De manier waarop klanten graag communiceren verandert continu. HubSpot biedt een rijke set aan functies om op nieuwe manieren verbinding te blijven maken met klanten. Door de integratie met WhatsApp krijg je nog meer inzicht in je contacten. Hierdoor ben je beter in staat om de klanttevredenheid te analyseren en je effectiviteit te meten', zegt Tjitse Plantenga van HubSpot.
'Mensen en bedrijven willen via messaging communiceren en zakendoen. Bedrijven van iedere grootte omarmen deze verschuiving en vinden nieuwe manieren om betrokken te blijven met hun klanten en ze ondersteuning te bieden', meent Kyle Jenke van Meta. 'We kijken uit naar de samenwerking om betere customer journeys van begin tot eind te realiseren.'