KSF partnert in Nationale Voice Monitor 2023

KSF partnert in Nationale Voice Monitor 2023
  • 31 januari 2023
  • Kel Koenen

De Nationale Voice Monitor geeft inzicht in de laatste ontwikkelingen op het gebied van spraaktechnologie in de Nederlandse markt in het domein van commercie, klantenservice, digitale transformatie, innovatie en conversational AI.

Het faciliteren en doen van onderzoek in de klantcontactbranche is een belangrijke pijler van de Klantenservice Federatie (KSF). Door de branche te voorzien van relevante kengetallen wil ze dat organisaties voldoende ruimte hebben om hoogwaardig, kwalitatief klantcontact te organiseren met waarde voor klant, medewerker en organisatie.

Het onderzoek bevat een analyse van de trends die de markt vormgeven: inzicht in de ontwikkeling van het gebruik van spraaktechnologie door de Nederlandse consument, gevalideerde data over een periode van 3 jaar en inzicht in het gebruik naar onder meer demografische factoren, contactkanaal en sector.

In de rapportage delen experts op het gebied van spraaktechnologie hun kennis en krijg je een inkijk in een aantal inspirerende cases van koplopers uit de Nederlandse markt.

Afgelopen jaar bestond de Monitor alleen uit kwantitatief onderzoek. Dit jaar wordt hier kwalitatief onderzoek onder managers van contact centers aan toegevoegd. De KSF draagt actief bij aan het kwalitatieve deel.

 
 
comments powered by Disqus