50 jaar inspiratie voor bezoekers Van Gogh Museum
Bezoekers van het Van Gogh Museum gaan altijd anders weg dan dat ze zijn gekomen. Het museum bestaat dit jaar 50 jaar en zorgt al evenlang voor verhalen en emotie.
Hoopvolle verhalen. Verhalen met lef. Kleurrijke verhalen. Die verhalen over wat het museum, de kunst en Van Gogh zelf voor mensen heeft betekend, krijgen in het jubileum een podium. Zo laat een nieuwe reclamecampagne zien hoe het Van Gogh Museum al 50 jaar lang mensen inspireert.
De tv-commercial focust niet op het werk zelf, maar op het werk door de ogen van de fans van het Van Gogh Museum. Zoals Jan en zijn kleinzoon Yannick die het museum regelmatig bezoeken. ‘Naar de Zonnebloemen kijken is als de zon voelen schijnen.'
‘We vieren vooral de verwondering die het museum en Van Gogh zelf teweegbrengt bij bezoekers’, vertelt Corinne Jongh van het Van Gogh Museum. ‘De campagne betekent ook de start van een jaar vol inspiratie voor onze bezoekers.’