Air Miles wil meer samen delen en beleven

Air Miles wil meer samen delen en beleven
  • 8 maart 2023
  • Ryan Baij

Air Miles wil zichzelf herpositioneren. De nieuwe merkbelofte richt zich op het samen beleven en samen sparen en samen delen van het loyaliteitsprogramma.

Zo kun je bijvoorbeeld sparen voor een ander door een ‘belevenis’ te doneren. Denk hierbij aan een avondje bioscoop voor een gezin dat het niet zo breed heeft. Uit klantonderzoek van LMN blijkt dat Air Miles spaarders graag sparen voor iets leuks voor zichzelf, maar ook graag sparen voor een ander.

Noor Cloo, Managing Director van Loyalty Management Nederland, het bedrijf achter Air Miles: 'Air Miles sparen kan al bijna dertig jaar. Op dit moment hebben we ongeveer 3,3 miljoen actieve spaarders. Om nog beter aan te sluiten op de behoefte van onze spaarders, was het tijd voor een interne en externe vernieuwing. We begonnen met het vernieuwen van onze IT, data en marketingtechnologie. Daarmee zit data nog meer in het hart van onze organisatie en kunnen we met onze kennis en inzichten het spaarprogramma online en in de winkels nog relevanter en actueler maken voor onze spaarders en voor onze partners. En we kunnen nieuwe partners makkelijker aansluiten. De kracht van Air Miles ligt echt in de coalitie met de huidige aandeelhouders Shell, Albert Heijn en Praxis, de partners Mastercard en Essent en 40 inwisselpartners. Daarnaast verwelkomen we nieuwe partners in het programma, zoals Booking.com. Door meer integratie van Air Miles in de klantprogramma’s van de partners, zoals Mijn Albert Heijn, Praxis Plus en Shell Miles & Me, spaar je bij meerdere partners tegelijk en spaar je dus sneller voor iets wat je naar eigen wens kunt inwisselen.'

comments powered by Disqus