Generatieve AI verbetert customer engagement
Pegasystems breidt Pega Infinity uit met een aantal generatieve AI-mogelijkheden. Deze zijn gebaseerd op vergelijkbare generatieve machine learning-modellen die de basis vormen van OpenAI’s ChatGPT.
Deze oplossing maakt het softwareplatform sneller, intelligenter en gebruiksvriendelijker en verhogen daarmee ook de productiviteit van de gebruikers. In de toekomst zijn eenvoudige commando's in natuurlijke taal zoals ‘Genereer een rapport’, ‘Verfijn deze aanbieding’ of ‘Ontwikkel een applicatie’ genoeg om geheel volgens de richtlijnen van een organisatie een taak uit te voeren. Gecombineerd met de AI-gestuurde bestaande decisioning en workflow automatisering, wil Pega generatieve AI 'business-ready' maken.
Dit helpt organisaties om verschillende zakelijke doelen nog sneller te realiseren, zoals 1:1 klantbetrokkenheid. Marketeers kunnen hiervoor de Pega Customer Decision Hub vragen ‘een hypotheekfinancieringsaanbod te verfijnen zodat het millenials beter aanspreekt’. Zo kunnen ze op een snelle en kosteneffectieve manier bepaalde klantsegmenten bereiken die in bestaande marketingcampagnes meestal niet worden benaderd. Dit zorgt voor meer engagement met ‘vergeten doelgroepen’.
Om de veiligheid en betrouwbaarheid voor organisaties te waarborgen, gelden voor generatieve AI dezelfde audits en menselijke goedkeuringsprocessen als voor het hele platform. Pega Infinity combineert gepersonaliseerde klantbetrokkenheid, klantenservice en intelligente automatiseringsmogelijkheden binnen één platform. Door organisaties in staat te stellen hun klanten te benaderen met de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal, stimuleren deze mogelijkheden de digitale transformatie en verhogen ze de klanttevredenheid, klantwaarde en productiviteit. Bovendien maakt het Pega platform processen minder complex en vergroot daarmee de klant- en medewerkerstevredenheid.
'De wereld is in de ban van de eindeloze mogelijkheden van generatieve AI en met de release van Infinity '23 in het derde kwartaal van 2023 werken we aan het ontsluiten van het potentieel van generatieve AI voor brede acceptatie door organisaties', stelt Kerim Akgonul van Pega. 'Deze mogelijkheden breiden onze bestaande AI- en automatiseringsmogelijkheden flink uit. Hierdoor kunnen onze klanten hun digitale transformatie enorm versnellen.'