Maak kennis met Einstein GPT van Salesforce
Salesforce lanceert vandaag Einstein GPT, generatieve AI CRM-technologie, die op grote schaal door AI gecreëerde content levert voor elke service-, marketing-, sales-, commerce- en IT-interactie. Dankzij Einstein GPT transformeert iedere klantervaring met generatieve AI.
Einstein GPT combineert de eigen AI-modellen van Salesforce met generatieve AI-technologie van partners. Het maakt daarbij gebruik van realtime data van de Salesforce Data Cloud en benut zodoende alle klantgegevens van een bedrijf. Met Einstein GPT kunnen klanten die data vervolgens naadloos koppelen aan de geavanceerde AI-modellen van OpenAI of hun eigen externe model kiezen.
Zo kunnen ze rechtstreeks in hun Salesforce-CRM opdrachten (prompts) doorgeven om content te genereren, die zich voortdurend en in realtime aanpast aan wisselende klantinformatie en -behoeften. Einstein GPT kan bijvoorbeeld gepersonaliseerde e-mails genereren die verkopers naar klanten kunnen sturen, maar het kan ook specifieke antwoorden formuleren waarmee customer service-agenten de vragen van klanten sneller kunnen beantwoorden. Daarnaast kan de oplossing ook gerichte content creëren waarmee marketeers de respons op campagnes verhogen, en automatisch codes genereren.
'De wereld beleeft een van de meest ingrijpende technologische verschuivingen met de opkomst van real-time technologieën en generatieve AI. Dit komt op een cruciaal moment nu elk bedrijf zich richt op het verbinden met zijn klanten op meer intelligente, geautomatiseerde en gepersonaliseerde manieren', vertelt Marc Benioff van Salesforce. 'Einstein GPT, in combinatie met onze Data Cloud en geïntegreerd in al onze clouds en met Tableau, MuleSoft en Slack, is een andere manier waarop we de deur naar de AI-toekomst openen voor al onze klanten en we integreren met OpenAI.'
De integratie met OpenAI: Salesforce combineert de bedrijfsgerichte ChatGPT-technologie van OpenAI met eigen AI-modellen om relevante en betrouwbare AI-gegenereerde inhoud te leveren.
Einstein GPT is de volgende generatie van Einstein, de AI-technologie van Salesforce, die op dit moment meer dan 200 miljard AI-voorspellingen per jaar levert. Dankzij de combinatie van eigen Einstein AI-modellen met toonaangevende natural language-modellen, kunnen organisaties natuurlijke taalverwerking toepassen op hun CRM-data. Dit maakt het mogelijk om krachtige, tijdbesparende automatiseringen door te voeren en gepersonaliseerde, door AI ontwikkelde content te creëren. Zo maakt bijvoorbeeld Einstein GPT voor Service kennisartikelen op basis van gespreksverslagen van eerdere klantcases en kan het automatisch gepersonaliseerde chat-antwoorden genereren voor customer service-medewerkers om de tevredenheid van klanten te verhogen.