Prada Group werkt aan nieuwe klantervaring in winkel en online
Prada Group en Adobe gaan beter en intensiever samenwerken om de omzet van de groep te verhogen en klanten een real-time gepersonaliseerde ervaring te kunnen bieden in zowel de digitale als de fysieke winkels.
Met het Adobe Real-Time Customer Data Platform en de Adobe Journey Optimizer (onderdeel van Adobe Experience Cloud) zal Prada Group grote hoeveelheden bestaande data combineren om uniforme klantprofielen te creëren en gepersonaliseerde ervaringen op elk kanaal te kunnen leveren. Klanten die zich daarvoor aanmelden, kunnen verkopers voortaan laten weten wanneer zij naar de winkel komen, en wat hun voorkeuren zijn. Zo krijgen ze een rijke, gepersonaliseerde ervaring.
Een klant die online onderzoek deed naar een bepaalde tas kan bijvoorbeeld worden uitgenodigd om de nieuwste kleuren van die tas te komen bekijken. Op die manier biedt de verkoper een op maat gemaakte ervaring. Na het winkelbezoek kan de klant tips ontvangen, op basis van zijn of haar aankoop, in-store ervaring en online profiel. 'Vandaag brengen we een samenwerking die al heel vruchtbaar was, naar een volgend niveau', zegt Lorenzo Bertelli van Prada Group. 'Met Adobe’s klantgegevensplatform kunnen we de retailervaring voor al onze merken verder ontwikkelen. Met dat platform kunnen we altijd, met elke klant, op de juiste plaats en het juiste moment, communiceren met content die bij de klant past.'