Predikaat: kwaliteit!
Het facilitaire contactcenter Contact4You uit Breukelen is recent gecertificeerd voor de ISO 18295 voor klantcontact. Het bijbehorende certificaat werd vorige week uitgereikt door Roel Masselink, directeur van de Klantenservice Federatie (KSF).
Voor het hele certificeringstraject van Contact4You was Manager Operations Naomi Verheij aangewezen als projectleider. ‘Het hele traject heeft ons als organisatie én als team veel gebracht. We hebben hiermee de belofte aan onze klanten, medewerkers en organisatie inzichtelijk gemaakt. Daarnaast geeft deze ISO-certificering ons ook een tool die helpt bij de permanente verbetering en kwaliteitsbewaking van onze werkwijze en processen.'
Het kostte het bedrijf wel meer tijd dan aanvankelijk gedacht, maar dat mag geen showstopper zijn. ‘Zeker niet’, vindt algemeen directeur Sandra Ursem. ‘Alle bedrijfsprocessen zijn tijdens het ISO traject in kaart gebracht en zodoende waren wij genoodzaakt om alle procedures te controleren en waar nodig te optimaliseren aan de huidige eisen. Het blijft een continue proces van kwaliteitsverbetering en zal nooit perfect zijn.’ Ook Verheij beveelt het ISO-traject van harte aan en benadrukt dat het echt een gezamenlijke verdienste is. ‘Het hele bedrijf krijgt ermee te maken en kan met alle inzichten aan de slag. Heel leerzaam.’
Namens KSF feliciteert Masselink Contact4You met het behalen van het ISO 18295-certificaat. ‘Dit certificaat is zeer verdiend voor jullie, want het behalen ervan is een belangrijke mijlpaal in een permanent proces van kwaliteitsverbetering. De Klantenservice Federatie is ervan overtuigd dat klantcontact en klantenservice belangrijke, onderscheidende succesfactoren zijn voor een onderneming. ‘Ruimte houden voor en borgen van hoogwaardig, kwalitatief klantcontact, daar gaat het om. Het ISO-certificaat is daarin een belangrijk middel.’