Extra fanbeleving mogelijkheden bij Songfestival

Extra fanbeleving mogelijkheden bij Songfestival
  • 4 mei 2023
  • Ryan Baij

Verizon Business onderdeel BlueJeans heeft een virtual conferencing-platform ontwikkeld voor de BBC, de gastomroep voor het Eurovisiesongfestival 2023.

Het event management-platform BlueJeans Expo biedt journalisten uit alle delen van de wereld toegang tot live optredens, try-outs en persconferenties. Deze oplossing draagt bij aan boeiende ervaringen en vergroot de wereldwijde reikwijdte van het evenement.

'Het doet ons een genoegen om als officiële leverancier van het Eurovisiesongfestival 2023 samen te werken met BlueJeans. Dit platform zal essentieel zijn voor fans over de hele wereld om via sociale media in contact te komen met de artiesten. Daarnaast kunnen try-outs en persconferenties via het platform worden gedeeld met media die niet fysiek bij ons in Liverpool aanwezig kunnen zijn', zegt Dave Goodman, manager ESC Digital & Communications Manager bij de European Broadcasting Union. 'We zien ernaar uit om de komende weken nauw met BlueJeans by Verizon samen te werken om mensen een kijkje te bieden achter de schermen van ’s werelds grootste live muziekevenement.'

De oplossing die BlueJeans heeft ontwikkeld bestaat uit een platform voor live streaming en een slimme productieomgeving voor media in Liverpool en op externe locaties. De oplossing biedt een inclusieve omgeving die journalisten uit alle delen van de wereld samenbrengt en helpt om optimaal verslag uit te brengen over dit unieke evenement en daarmee de fans op een nieuwe manier te bedienen.

Foto: Songfestival 2017, 123rf

comments powered by Disqus