Nieuw label voor werkstudenten: New Talent
BrightStone Group is gestart met een nieuw label, waarmee het klanten zal helpen met de inzet van studententeams met het snel kunnen op- of afschalen van tijdelijke capaciteit in tijden van piekbelasting.
Waar studenten zonder uitgebreide training soms nog te onervaren zijn voor serieuze startersrollen, zijn ze daarentegen vaak bij uitstek zeer waardevol voor rollen die weinig vlieguren vereisen om die functies succesvol te vervullen, zoals in klantcontactcentra. 'Het bestaansrecht van New Talent leunt op de intrinsieke motivatie om onze relaties te helpen bij verandering en tijdelijke piekbelasting, die vaak wordt ingegeven door wet- en regelgeving', verklaart Karien Bos van BrightStone Group.
'Door de krapte op de arbeidsmarkt zien wij dat er behoefte ligt bij voornamelijk operationele afdelingen van onze opdrachtgevers. Daar spelen wij met New Talent op in. Aan veel functies waarop doorgaans professionals met 0-3 jaar werkervaring worden ingezet, kunnen HBO- en WO studenten in de laatste fase van hun studie ook een waardevolle invulling geven, zoals functies bij klantcontactcentra en klantenservice. Sterker nog, studenten blijken vaak juist extra gemotiveerd en gedreven om dergelijke banen te vervullen naast hun studie, omdat dit hen een voorsprong geeft bij sollicitaties na afronding van de studie.'