Prioriteit op klantloyaliteit
Maar liefst 57 procent van de marketingexperts stelt dat veranderende consumentenverwachtingen de grootste uitdaging is waarmee hun organisaties worden geconfronteerd. Dat blijkt uit een onderzoek van Wunder.
Bijna drie op de vijf marketingexecutives (57%) gaf aan dat verschuivende klantverwachtingen een belangrijke uitdaging zijn voor hun bedrijf. Klanten blijven geld uitgeven, maar het draait erom hen te overtuigen bij jou te kopen in plaats van bij de concurrentie, die slechts een klik verwijderd is.
Met snelle veranderingen in klantvoorkeuren moeten bedrijven hun strategieën aanpassen en diepgaande inzichten in hun doelgroep krijgen. Door informatie te verzamelen en content aan te passen aan klantbehoeften, kunnen bedrijven sterke verbindingen opbouwen met zowel bestaande als nieuwe klanten. Het is duidelijk dat klantrelaties tegenwoordig steeds wispelturiger zijn. Dus, hoe behoud je klantloyaliteit en houd je je bedrijf soepel draaiende? Alles draait om begrijpen wat je klanten willen en zorgen voor hun behoeften. ‘We denken voortdurend na over ‘Wie zijn ze? Wat willen ze?’ bevestigt Ben Harris, CCO bij kledingmerk rag & bone.
Om dit te bereiken, is het cruciaal om je websitebezoekers te identificeren en hen ervaringen te bieden die aansluiten op hun behoeften en verlangens. ‘Je moet echt begrijpen wie je klant is, wat ze willen en duidelijk zijn over wat dat betekent voor strategie en hoe je de behoeften, verlangens en waarden van je kernklanten gaat weerspiegelen’, zegt Harris.