N26 vereenvoudigt betalingen voor Nederlandse klanten
Meer dan 300.000 N26-klanten in Nederland kunnen vanaf vandaag online betalen met iDEAL vanaf hun N26-account. De komende weken zal iDEAL geleidelijk aan breder beschikbaar worden gesteld.
N26 biedt met deze integratie een 100% digitale bankervaring voor N26-klanten in Nederland en laat hen gemakkelijk betalingen en overschrijvingen naar vrienden uitvoeren via iDEAL, zonder de N26-app te verlaten. Eenvoudig, direct en veilig: met iDEAL biedt N26 een nog soepelere, completere en concurrerendere online-bankervaring aan zijn Nederlandse klanten.
De adoptie van cashvrije betalingen blijft toenemen in Nederland; maar liefst 91% van de bevolking maakt gebruik van digitale betalingen en bankpassen. iDEAL wordt gebruikt in ongeveer 70% van de e-commerce transacties in het land en is daarmee de meest populaire online digitale betaalservice met meer dan 1 miljard transacties per jaar. In 2021 introduceerde N26 al de mogelijkheid om N26-accounts direct op te waarderen met iDEAL.
Met deze nieuwe integratie kunnen klanten nu de volledige functionaliteit van iDEAL's betalingsoplossingen benutten, rechtstreeks vanuit de N26-app. Daarnaast hebben N26-klanten de mogelijkheid om online te betalen met hun N26-app, zonder dat ze de bankgegevens van de ontvanger hoeven te kennen.
‘We zijn erg trots dat al onze Nederlandse klanten vanaf vandaag iDEAL kunnen gebruiken met hun N26-account in Nederland’, benadrukt Jérémie Rosselli, Algemeen Directeur van N26 Frankrijk & Benelux. ‘Deze oplossing maakt online betalen met N26 beter dan ooit tevoren.’ Ook Daniel van Delft, CEO van Currence iDEAL, is verheugd over de integratie. ‘De innovatieve eigenschappen van iDEAL sluiten goed aan bij die van een neobank zoals N26. Beide bedrijven zijn vastbesloten om de sector voortdurend te verbeteren. We zijn er trots op dat we kunnen voorzien in de behoeften van N26-klanten en hun de betrouwbaarheid kunnen bieden waar talloze organisaties al op vertrouwen.’