Vakantieparkgevoel in Amsterdamse Bos bij picknick
Center Parcs Europe, de pionier in vakantieparken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland, organiseerde afgelopen zaterdag voor de eerste keer een picknick in het Amsterdamse Bos.
Dit evenement bood de gelegenheid om te genieten van een ontspannen dag in de natuur, omringd door vrienden, familie en heerlijk eten. Via het Instagram-account @picknickdag kondigde Center Parcs deze unieke picknick aan. De interesse in deelname was overweldigend en in no time tijd waren alle beschikbare plekken vergeven. Afgelopen zaterdag kwamen maar liefst 140 picknickers bijeen om te genieten van elkaar, de prachtige natuur en smakelijk eten. De sfeer was bruisend en iedereen kon zijn of haar dierbaren meenemen om samen te genieten van deze bijzondere dag. Na afloop werd een zorgvuldige opruimactie uitgevoerd om ervoor te zorgen dat het bos vrij bleef van enige vorm van afval.
Bovendien kregen de bezoekers de gelegenheid om onvergetelijke polaroidfoto's te maken, als aandenken aan een bijzondere dag in de natuur. Door deze foto's te delen op sociale media met de hashtag #picknickdag, maakten zij kans op een weekendverblijf in een van de Center Parcs-parken om het gevoel van verbondenheid met de natuur nogmaals te ervaren.
Mensen voelen zich op hun best als ze samen zijn en de natuur brengt ons samen. Center Parcs ziet het als missie om de ontelbare mooie kanten van onze menselijke natuur te ontsluiten. Bij het creëren van de parken is het uitgangspunt gehanteerd dat menselijke aanwezigheid de biodiversiteit moet stimuleren. Dit is waarom elk park in een uniek stuk natuur ligt en slechts 10 procent van de parken bebouwd is.
Daarnaast zijn veel parken gebouwd op plekken die ooit door de mens zijn misbruikt, denk aan zandafgravingen, mijngebieden en militaire oefenterreinen. Center Parcs zet zich in deze gebieden actief in om de oorspronkelijke flora en fauna weer terug te krijgen, en met succes. 'Center Parcs staat voor de connectie tussen mens en natuur. We zijn verheugd dat zoveel mensen enthousiast hebben gereageerd op onze uitnodiging om samen te genieten van de natuurlijke schoonheid van het Amsterdamse Bos. Het overweldigende aantal aanmeldingen toont aan dat er een grote behoefte is aan dit soort evenementen die mensen in staat stellen om samen te komen en te ontspannen in de buitenlucht', stelt Bas Post, Marketing Director Nederland, België en nieuwe buitenlandse markten.