Business berichten van Google in storm
Content Guru integreert voortaan Google Business Messages in het storm-platform als nieuw kanaal. De berichten stellen klanten in staat om contact op te nemen via verschillende Google-diensten, zoals onder meer Search, Maps en Ads.
Deze integratie betekent dat klantvragen via Google Business Messages kunnen worden beantwoord door een virtuele assistent binnen storm of door een klantenservicemedewerker in een storm-contactcenter. Alle interacties worden afgehandeld via een enkel 'dashboard', waardoor de noodzaak om in te loggen op een Google-account om klantberichten te beantwoorden, is verdwenen.
Het extra digitale kanaal stelt klanten in staat om rechtstreeks contact op te nemen met bedrijven vanuit hun Google Business-profiel, ter aanvulling van het verkeer op traditionele kanalen. Via storm Google Business Messages kunnen virtuele agenten veelgestelde vragen beantwoorden, zodat customer service medewerkers klanten met complexere vragen kunnen helpen. Daarnaast krijgen klanten 'snelle antwoord'-opties krijgen, waarmee ze effectief zelfservice kunnen verlenen. Andere vooraf ingestelde opties stellen klanten in staat om hun vraag op te lossen door een oplossing te vinden, te worden doorverwezen naar de juiste afdeling of een link te ontvangen naar een geschikte informatiebron over het onderwerp.
‘We zijn blij met de mogelijkheid dat onze gebruikers rechtstreeks met klanten kunnen communiceren via Google-applicaties, waardoor interacties verder worden vereenvoudigd’, vertelt Richard Manthorpe van Content Guru enthousiast. ‘Door een combinatie van virtuele en fysieke klantenservice kunnen bedrijven nog effectiever reageren dankzij deze integratie. Het is een mooie ontwikkeling om onze klanten te ondersteunen bij hun omnichannel-strategieën.’