Megadeal Deutsche Telekom en Sprinklr: 40 duizend seats
Deutsche Telekom gaat haar volledige Europese klantenserviceactiviteiten migreren naar Sprinklr Service. Deze deal heeft betrekking op ruim veertigduizend contactcentermedewerkers in elf landen.
Met het binnenhalen van deze opdracht ondersteunt Sprinklr de grootste telecomprovider van Europa ook met de vernieuwing van de eigen (verouderde) tools en systemen. ‘De overgang naar de cloudoplossing van Sprinklr stelt Deutsche Telekom in staat om operaties te stroomlijnen en de efficiëntie te verbeteren, terwijl ze de workflow van customer servicemedewerkers én de klantervaring verbeteren’, stelt Ragy Thomas, ceo Sprinklr. ‘De flexibele architectuur van Sprinklr's CCaaS-oplossing stelt Deutsche Telekom in staat om haar contactcenter-ecosysteem over heel Europa te integreren en de innovatiestrategie in de regio te stimuleren.’
Deutsche Telekom werkte eerder samen met Sprinklr in de Duitse markt, maar deze uitbreiding tilt de relatie echter naar een nieuw niveau. Sprinklr lanceerde begin 2022 haar CCaaS-oplossingen. Sindsdien heeft het bedrijf flink geïnvesteerd in innovatie op het gebied van contactcenters, waarbij Sprinklr Service kans heeft gezien om een steeds drukker wordende markt te verstoren. De nieuwe CCaaS-mogelijkheden onderstrepen deze snelle evolutie zoals conversational intelligence, auto-Q&A en diverse selfservice-tools.
Niettemin benadrukt Thomas dat de CCaaS-ontwikkeling van Sprinklr in de kinderschoenen staat en onthult binnenkort meer innovaties. ‘We zijn een disrupter met een andere aanpak. Maar onze CCaaS blijkt een prachtige manier om onze samenwerking met bestaande klanten uit te breiden.’