Duurzaam en feilloos software-ritje met Zoho

Duurzaam en feilloos software-ritje met Zoho
  • 1 september 2023
  • Sales BBP Media

Een duurzaam en groen ritje door de stad maken, dat moet voor eenieder beschikbaar zijn, zo stelt Carver. Veel potentiële klanten en veel potentiële data moet dus keurig gestroomlijnd worden. Dit kwaliteitsmanagement vond het mobiliteitsbedrijf bij Zoho.

Aan het woord is Giel Franken, algemeen directeur Carver Europe. Franken wilde bij zijn aanstelling drie jaar geleden gelijk starten met een implementatie van een databasesysteem. ‘We kozen Zoho Creator, omdat we behoeften hadden aan meer controle op de supply chain en een meer systematische aanpak. Zoho was daarin ideaal vanwege de snelheid. Zij kunnen in een hele korte tijd een mooie functionaliteit neerzetten. ‘

Een Cliqje

Carver is een bedrijf dat snel ontwikkelde van start up naar scale up. De volumes nemen op zo’n moment snel toe. Dat lijdt tot meer werknemers (er zijn er nu zo’n 35 tot 40) en meer data om te verwerken. Al deze medewerkers hebben toegang tot het Zoho systeem. ‘De eerste reden’, zo stelt Franken, ‘is dat het zo gebruiksvriendelijk is. Eerst gebruikte we Zendesk, Slack en G-Suite. Dat zit nu allemaal onder Cliq, de office suite van Zoho. Ons CRM-systeem is Zoho Desk. Dat samen bracht ons tot Zoho One, omdat alle bedrijfsfunctionaliteiten in de cloud komen en we de apps van Zoho stuk voor stuk goed kunnen gebruiken. Cliq wordt gebruikt als interne messaging functie, waar we allerlei channels hebben. Van ditjes en datjes tot inhoudelijke informatie. Daarbij zit dus ook de Cliq-app. Cliq is bij ons inmiddels zo ingeburgerd dat het bij ons een werkwoord is geworden: ‘Ik stuur je even een cliqje.’ Het verbetert het contact van alle medewerkers en maakt alles makkelijker. Zo bevordert Zoho de samenwerking tussen al onze afdelingen. Die interne communicatie maakt dat alles soepeler loopt.

Klantbeleving

Franken is blij dat hij de mensen kan ontzorgen. Met goede tools voor het personeel is het makkelijker de klant te helpen. ‘Als ik naar de klant kijk dan zie je dat het Zoho CRM ook voor hen goed werkt. In onze industrie is een omnichannel approach enorm belangrijk. Mensen komen bij ons terecht via de website of via een nieuwsbrief. Daarna gaan ze naar de dealer, die op zijn beurt weer verbonden is met het Zoho systeem, in dit geval de creator portal. Dat klinkt nu als een hele brij aan koppelingen, maar het is wel de ideale manier voor ons product. Wat je ook ziet is dat zelfs traditionele aanbieders (in de autobranche) op deze manier gaan werken of aan het werken zijn.’

Franken wil klanten en MKB’ers eigenlijk Zoho One wel adviseren. De hoofdreden is dat het ‘mega handig’ is om alles samen te hebben: ‘De Zoho expense-app springt er eigenlijk wel uit voor mij. Voor mensen die zakendoen internationaal of over de grens is die expense-app gewoon praktisch en belangrijk maar zelfs als ik regelmatig naar Korea reis dan worden de bonnetjes daar net zo goed gescand en geregistreerd. Zoho expenses heeft echt bijgedragen aan het managen van de administratie door het gewoon efficiënter te maken. Voor de gebruiker is het minder werk en voor onze financiële administratie is het minder werk om te verwerken. We hebben een mooie approvalflow ingezet zodat alles ook 4 ogen wordt goedgekeurd. Dat is gewoon prettig als cashflow heel belangrijk onderdeel is van je bedrijf. Met Zoho People (ook mobiel te gebruiken) kan iedereen dan weer makkelijk hun uren invullen. Het maakt het voor de HR-afdeling ook makkelijk werken.’

De verzameling apps in Zoho One maakt dus zowel de Customer Experience als de Employee Experience beter. Het ultieme doel, om de klanten op een makkelijke manier een ritje te laten maken met Carver, wordt hierdoor dus gehaald. Door voor alle software één systeem te hebben, dat tevens gebruiksvriendelijk is, kan de medewerker met meer plezier zijn werk doen en wordt de klant beter geholpen.

Over Zoho

Als aanbieder van meer dan 55+ applicaties in vrijwel elke zakelijke categorie, waaronder sales, marketing, klantenservice, accounting en back-officeprocessen en een breed scala aan productiviteits- en samenwerkingstools is Zoho Corporation één van 's werelds meest veelzijdige softwarebedrijven. Zoho beschikt over eigen datacenters in alle delen van de wereld, waaronder twee in Europa. Wereldwijd werken meer dan 80 miljoen gebruikers bij honderdduizenden bedrijven met de oplossingen van Zoho, waaronder Zoho zelf. Ga voor meer informatie naar www.zoho.com.

comments powered by Disqus