Apple stopt klantenservice via X (Twitter), YouTube en support-forums
Het Amerikaanse techbedrijf stopt per 1 oktober haar customer support via X (Twitter), YouTube en de Apple Support-forums, zo meldt MacRumors. Er zijn per die datum geen medewerkers meer aanwezig om klantvragen te beantwoorden.
Honderden werknemers krijgen van Apple de mogelijkheid om over te stappen naar telefonische support, maar niet iedereen wil dit. Er zou enige onrust zijn ontstaan in het social media-team, omdat medewerkers niet mogen overstappen naar de chatdienst, tenzij dit medisch noodzakelijk is.
Volgens een bron krijgen de getroffen medewerkers een training om voortaan telefonische ondersteuning te kunnen bieden. Dit is naar verwachting in november afgerond. Wie geen zin heeft om klanten telefonisch te woord te staan, zal buiten Apple naar werk moeten zoeken.
Eerder deze week vertelde Apple tijdens een bijeenkomst van medewerkers, dat klanten anno 2023 de voorkeur geven aan telefonische support. Apple bood sinds 2016 de mogelijkheid om vragen te stellen via X (Twitter), maar sinds de overname door Elon Musk is het platform regelmatig in opspraak geraakt.
Klanten die via de genoemde kanalen een vraag proberen te stellen krijgen een automatisch antwoord met opties hoe ze met Apple contact kunnen opnemen, bijvoorbeeld via de chat of telefoon.