Nieuw distributiemodel Stellantis voor maximale klanttevredenheid
Op 4 september start de uitrol van het nieuwe distributiemodel van Stellantis. Nederland, Oostenrijk, België en Luxemburg zijn de eerste Europese landen waar het model van kracht wordt, gericht om de klantbeleving te verbeteren en algehele klantreis te vereenvoudigen.
Met de transitie naar dit retailermodel versterken Stellantis en zijn Europese dealernetwerk de samenwerking, volledig in lijn met de routekaart van het strategisch plan Dare Forward 2030. Dit transformatieproces is nodig om snel en efficiënt in te spelen op veranderingen in de markt. 'Dit is een historische verandering, niet alleen voor Stellantis maar voor de hele sector', zegt Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer van Stellantis voor heel Europa.
Ook in Nederland maken de diverse Stellantis-netwerkpartners integraal deel uit van dit transformatieproces. Deze partners zijn er hierdoor klaar voor om flexibeler en wendbaarder in te spelen op de gewenste nieuwe klantreis. Dit bevordert het ontstaan van een efficiënter en duurzamer ecosysteem dat de evolutie van de auto-industrie in een stroomversnelling kan brengen.