Webhelp opnieuw aan de slag voor RVO
Na een marktconsultatie in februari en aanbesteding in mei, heeft de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) aangekondigd dat Webhelp wederom wordt ingeschakeld om het Klant Contact Centrum (KCC) te ondersteunen.
Webhelp zal zich bezighouden met de piekopvang van de eerstelijns dienstverlening en het inrichten van een structurele voorziening. Deze voorziening zal aanvullend op het eigen KCC van de RVO in staat zijn om een deel van de klantcontacten op afroep te verwerken.
De totale waarde van het contract, dat beide taken omvat, bedraagt 21 miljoen euro. Het huidige contract heeft een duur tot 18 mei 2026, met de optie tot tweemaal verlenging van een jaar, waardoor het uiterlijk op 17 mei 2028 kan eindigen.
In het verleden heeft RVO meermaals gebruikgemaakt van de extra capaciteit die Webhelp bood, onder andere bij urgente opdrachten. Voorbeelden hiervan zijn de TOGS- en TVL-regelingen tijdens de Covid19-pandemie, de afhandeling van waterschade in Limburg in 2021 (bekend als de WTS) en de gevolgen van de sancties tegen Rusland in verband met de oorlog in Oekraïne.