Customer experience start-up 10Nineteen
Het nieuwe bureau wil bedrijven voor hun CX-strategieën minder afhankelijk maken van externe consultants en agencies. ‘Het wantrouwen richting grote spelers is groot. Iedereen weet dat, maar weinigen praten erover.’
Voormalig md van digital design bureau Superhero Cheesecake en vp van Media.Monks, Rian Verhagen, heeft 10Nineteen samen met strateeg Michelle Tan van Jam3 opgericht – met als doel om de interne kennis en capaciteiten op het gebied van customer experience (CX) bij klanten te vergroten en ze zo onafhankelijker te maken van externe partijen.
De beoogde voordelen: onafhankelijke en onderbouwde inzichten die een menselijke laag toevoegen aan strategische oplossingen, geïnspireerde in-house teams die expertise opbouwen en behouden, en hoge kwaliteit van output en klantervaringen. Met de alsmaar stijgende verwachtingen van de moderne consument wordt CX steeds belangrijker. Simpel gezegd wil disruptor 10Nineteen klanten zelf leren hoe je CX ‘doet’.
Verhagen (links): ‘We hebben het spel jarenlang meegespeeld - nu herschrijven we de regels. Bij 10Nineteen willen we snel concrete resultaten boeken met de klant. Dankzij onze ervaring op het gebied van digitale strategie, digitaal ontwerp en creatieve productie begrijpen we zowel de taal van de boardroom als die van de teams die de ideeën uitvoeren. We verkopen geen productie-uren en middelen, wat betekent dat we onbevooroordeelde, onafhankelijke ‘outsider’ perspectieven bieden. Onze focus is om customer experience teams in staat te stellen om in-house expertise op te bouwen én te behouden, maar bovenal willen we empathie en verbinding terugbrengen in het digitale tijdperk. We geloven sterk in strategisch denken en kunnen klanten adviseren en leren waarom een oplossing de juiste is; een essentieel onderdeel daarvan is dat de beste, langetermijnoplossing ook rekening houdt met hoe gebruikers zich voelen.’
Tan vult aan: ‘We zijn 10Nineteen begonnen omdat we herhaaldelijk merkten dat klantervaringen niet voldeden aan de beloften van het digitale tijdperk. We maken gebruik van data, onderzoek en gedragswetenschap om er – samen met onze praktijkervaring – voor te zorgen dat onze adviezen en oplossingen worden ondersteund door waardevolle inzichten en daarmee tastbare, positieve resultaten opleveren voor onze klanten.’