Energiemaatschappijen stoppen samenwerking Callsure
Het Turkse callcenter dat voor verschillende Nederlandse energiemaatschappijen werkt, had instructievideo's openbaar gezet. Hierdoor zijn privacyregels geschonden en werd duidelijk dat er trucs zijn gebruikt om maandbedragen zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren.
Callsure laat weten dat door vragen van het tv-programma Radar alle energiemaatschappijen hun samenwerking met dit callcenter hebben stopgezet. Veel persoonlijke gegevens waren in de video's te zien.
De voice-over in de video bewees dat Callsure zich niet hield aan de regels. Onder meer Eneco, Mega Energie en Greenchoice huurden deze partij in voor de werving van nieuwe klanten.
Bij Radar werd bekend dat consumenten werden benaderd door een partij onder de naam Altijd de Juiste Keuze en Dat kan Beter en contracten kregen opgestuurd met een valse handtekening. Ook werden maandbedragen beloofd die vlak voor het ingaan van het contract ineens werden verdubbeld.
Callsure laat weten te betreuren dat de video's op een openbaar platform stonden en zegt nooit op de manier te hebben gebeld zoals de video's suggereren.