Omzetgroei van 19% voor Freshworks
Softwarebedrijf Freshworks maakt vandaag de financiële resultaten voor het derde kwartaal 2023 bekend. Het bedrijf meldt een omzetgroei van 19% in vergelijking met het derde kwartaal van 2022.
Het bedrijf verbeterde ook de efficiëntie zodat er $23,9 miljoen meer cash beschikbaar komt. De financiële verwachtingen voor het hele boekjaar van 2023 zijn ook toegenomen en naar boven bijgesteld, naar veertig miljoen dollar bedrijfsresultaat.
'We hadden opnieuw een solide kwartaal, waarin we de belangrijkste financiële prognoses hebben overtroffen en onze winstgevendheid verder hebben verbeterd', zegt Girish Mathrubootham, CEO en oprichter van Freshworks. 'Onze marktpenetratie wordt gevoed door voortdurende productinnovatie die generatieve AI en snelle time-to-value biedt aan bedrijven van elke omvang.'
Belangrijkste cijfers en recente hoogtepunten uit het derde kwartaal:
- Het aantal klanten dat meer dan $5.000 aan ARR bijdraagt was 19.551, een stijging van 17% op jaarbasis en 16% gecorrigeerd voor constante valuta.
- Freshworks noteerde een toename van het aantal klanten, waaronder: ASPCA, Cenveo, Giant Eagle Inc, Kelly Benefits, Qualfon, Leger des Heils Australië en Tri Pointe Homes.
- Het bedrijf introduceerde een AI-aangedreven Customer Service Suite die zelfbedieningsbots, conversatieberichten via agenten en geautomatiseerd ticketbeheer samenbrengt in een alles-in-één oplossing door Freshchat, Freshdesk en de generatieve kunstmatige-intelligentietechnologie van Freshworks Freddy AI, te combineren.