ServiceNow breidt Now Assist GenAI-portfolio uit
ServiceNow kondigt een uitbreiding aan van zijn Now Assist generative AI-portfolio. Deze ontwikkeling omvat onder meer Now Assist in Virtual Agent.
Now Assist in Virtual Agent maakt het mogelijk voor organisaties om in minder dan vijftien minuten geavanceerde GenAI-chatervaringen te creëren. Dit verlaagt het aantal doorverwijzingen en biedt betere self-service door de meest relevante informatie of acties uit de kennisbank en servicecatalogus van de klant te halen. Nieuwe updates omvatten Q&A in Knowledge Management en multiturn conversaties voor het bestellen van catalogusitems of het indienen van serviceverzoeken.
De nieuwe GenAI-oplossingen zijn geïntegreerd in het ServiceNow Platform, waarmee ze ServiceNow’s aanbod van praktische GenAI-toepassingen versterken. Volgens Gartner zal er tussen 2023 en 2027 drie miljard dollar worden uitgegeven aan AI, waarvan 36% aan GenAI. Veel ServiceNow-klanten ervaren reeds kostenbesparingen en bedrijfsbrede efficiëntie- en productiviteitsverbeteringen.
CJ Desai, president en chief operating officer bij ServiceNow, benadrukt het belang van AI in de huidige bedrijfsomgeving. 'AI is cruciaal voor snellere uitvoering, slimmere besluitvorming en grotere flexibiliteit.'