Voetbalbeleving blijft persoonlijk en innovatief
Goed nieuws voor de fanexperience van iedere voetballiefhebber. De Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) heeft de samenwerking met Voetbalmedia en SAS, marktleider in AI en analytics, verlengd tot 2027.
De afgelopen jaren hebben voetbalfans kunnen genieten van op maat gesneden informatie en amusement aangeboden via kanalen als KNVB.nl, de KNVB Oranje app, OnsOranje.nl en de Voetbal.nl website en app. De verlenging van deze samenwerking belooft een nog rijkere en meer gepersonaliseerde voetbalervaring.
Voetbal is een beleving die voor iedere fan uniek is. Of het nu gaat om de beginnende trainer die zijn kennis wil uitbreiden, de trouwe Oranjesupporter die geen wedstrijd wil missen, de bestuurder die op de hoogte moet blijven van de regelgeving, of de scheidsrechter die zijn weekendplanning rond de aankomende wedstrijden maakt. De KNVB en SAS begrijpen dat elke rol vraagt om specifieke informatie en ondersteuning.
Met behulp van SAS Customer Intelligence 360 wordt de ervaring voor de voetbalfan naar een hoger niveau getild. Deze tool stelt de KNVB in staat om de behoeften en drijfveren van hun 1,2 miljoen achterban te begrijpen en hierop in te spelen met meer dan 20 miljoen gepersonaliseerde contactmomenten per jaar. 'Door deze samenwerking kunnen we dieper ingaan op trends en de diverse doelgroepen effectiever bereiken',zegt Dave Dekker, commercieel directeur van de KNVB.
Met de verlengde samenwerking tussen de KNVB, Voetbalmedia en SAS kunnen voetbalfans in Nederland zich opmaken voor een toekomst waarin elke klik, elke swipe, en elke tap hen verbindt met hun passie op een manier die zo persoonlijk is als het spel zelf.