Hoe je een sterke online branding opbouwt voor je bedrijf
Online wordt steeds belangrijker in alle vakgebieden. Zonder dat je het doorhebt, worden heel veel fysieke producten en diensten vervangen door online varianten. Als ondernemer liggen hier heel veel kansen, als je weet hoe je hiermee om moet gaan.
Online branding is heel belangrijk bij het succes van een onderneming. Branding gaat verder dan aanwezig zijn, het gaat om het opbouwen van de identiteit van een merk dat wordt gewaardeerd door de doelgroep. En dat is niet makkelijk, veel bedrijven schakelen dan ook de hulp in van een full service marketingbureau om te helpen met het opzetten van een sterke online branding. Hoe jij je merk sterk kunt neerzetten? Dat lees je hier!
Wie ben je als merk?
Voordat je je brand kunt communiceren naar je klant moet je natuurlijk wel zelf weten wie je bent. Je moet kijken naar je kernwaarden, je missie, je visie, je Unique Selling Points. Wat maakt jouw merk bijzonder? En hoe wil je graag gezien worden door je klant? Het is belangrijk om hier goed over na te denken, want dit wordt de leidraad voor al je activiteiten en al je communicatie. Doe dit dus niet even snel tussendoor, maar doe het echt goed. Wat extra hulp nodig? Een online marketing bureau Arnhem is de ideale partner voor zo’n project.
Je branding elementen
Als bedrijf gebruik je verschillende kanalen om met je klanten te communiceren. Soms gaat het via de telefoon, soms via WhatsApp, soms via social media en soms via je website. Door al deze verschillende kanalen kan het soms lastig zijn om je merkidentiteit te laten zien. Het is daarom belangrijk om een goede huisstijl in elkaar te zetten. De kleuren, het logo, het lettertype en de tone-of-voice moeten op alle kanalen gelijk zijn. Zo ziet de klant gelijk wie ze voor zich hebben en weten ze wat ze kunnen verwachten. Dit maakt het ook makkelijker voor de klant om je te vertrouwen, je bent geen vreemde meer.
Content is koning
Met je content kun je laten zien wie je bent. Als je een autoriteit bent in je vakgebied, kun je dit laten zien door kwalitatief hoogwaardige blogs te schrijven, door een cursus te maken of door tutorials te delen op Youtube. Wat je expertise ook is, zorg dat je content aansluit op de wensen van je klant. Wat zoekt de klant en wat wil hij graag weten als hij op jouw website of social media kanaal terechtkomt? Daar moet jij antwoord op kunnen geven.
Dit artikel verschijnt op initatief van Lequal
Tekst: Lequal | Afbeelding: 123RF