Coolblue behaalt hoogste klanttevredenheid ooit
Coolblue heeft zijn jaarcijfers 2023 bekendgemaakt. De online retailer sloot vorig jaar af met een recordomzet van 2,41 miljard euro. Tevens haalde het bedrijf vorig jaar zijn hoogste klanttevredenheidsscore ooit (NPS = 71).
De verdere automatisering van het magazijn en het nóg efficiënter en groener maken van de winkels, de bezorging en het magazijn, droegen bij tot een verdubbeling van het bedrijfsresultaat (EBITDA) tot 88,3 miljoen euro.
Dit jaar gaat Coolblue 8 nieuwe winkels openen in Nederland, België en Duitsland, waarin grote verbeteringen worden doorgevoerd. In Nederland komen er winkels in Breda, Hengelo, Leeuwarden en een tweede winkel in Amsterdam. In België wordt er een winkel geopend in de buurt van Luik.
Ook in Duitsland zet de groei stevig door. Coolblue verdubbelt er zijn bezorggebied en morgen wordt er zelfs al een tweede depot geopend in Frankfurt. Hiermee kunnen 5 miljoen extra klanten blij gemaakt worden met Coolblue’s eigen witgoedbezorging en -installatieservice.
'Dit jaar blijven we bouwen aan de beste klantreizen door grote verbeteringen door te voeren op onze websites en in onze app. En met Coolblue Energie blijven we onze klanten helpen nog meer energie te besparen', vertelt Pieter Zwart (rechts op foto) van Coolblue.
Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland met een NPS van 71. De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie én eigen fysieke winkels.