Vattenfall kiest met Sabio voor transformatie cloud contactcenter
Vattenfall, een van Europa's grootste producenten en retailers van elektriciteit en warmte, heeft een overeenkomst gesloten met Sabio voor de levering van Genesys Cloud en ondersteunende diensten.
Daarnaast gaat Sabio een project van meerdere maanden uitvoeren om Vattenfall te helpen bij de overgang naar het Genesys Cloud contactcenter platform voor de activiteiten in Duitsland, Nederland en Scandinavië. Deze verhuizing stelt Vattenfall in staat om zijn Europese contactcenterinfrastructuur en personeelsbestand van agenten te consolideren op één cloudplatform, wat aanzienlijke efficiëntieverbeteringen en een uniforme omnichannel klantervaring (CX) oplevert.
‘Dit nieuwe contract laat zien dat ondernemingen graag cloud contactcenter-oplossingen willen gebruiken om efficiëntie en flexibiliteit te bereiken en uitzonderlijke klantervaringen te leveren voor alle Europese teams en activiteiten’, zegt Wouter Bakker, countrymanager van Sabio Group Benelux. ‘Het is een prachtig project met een grote specialist op het gebied van nutsvoorzieningen. We kijken er echt naar uit om met hen samen te werken.’
Een van de unieke uitdagingen voor Vattenfall was de gelijktijdige cloudmigratie in verschillende landen, elk met zijn eigen architectonische nuances en werkmethodologieën. Sabio - de in het Verenigd Koninkrijk gevestigde maar wereldwijd actieve CX-specialist - werd na een grondig aanbestedingsproces geselecteerd op basis van de kwaliteit en de prijs van hun offerte. De keuze kwam door de grote kennis van de contactcenterbranche van Sabio en hun meer dan twintig jaar ervaring met Genesys. Bakker: ‘We zijn goed uitgerust om een naadloze overgang te bieden naar een state-of-the-art Contact Centre as-a-Service (CCaaS) platform dat perfect aansluit bij Vattenfalls digitale transformatiedoelstellingen.’