Upgrade voor klantbeleving met Salesforce Foundations
Salesforce heeft een gratis upgrade aangekondigd voor haar klanten. Met Foundations krijgen gebruikers toegang tot essentiële functies die verschillende afdelingen – waaronder sales, service, marketing, commerce en data – met elkaar verbinden. Het doel: bedrijven helpen om een geïntegreerde, AI-gestuurde ervaring te bieden gedurende elke klantinteractie.
Met de vernieuwde gebruikersinterface van kunnen bedrijven nu gemakkelijker een uniform klantbeeld vormen. Dit wordt ondersteund door functies zoals opportunity management, case management, gerichte e-mailcampagnes en beveiligde betalingslinks. Deze functionaliteiten helpen bedrijven om zonder extra kosten of ingewikkelde data-integraties hun processen te stroomlijnen en de gebruikerservaring te verbeteren.
Uit onderzoek blijkt dat 79% van de klanten consistente interacties tussen afdelingen verwacht. Maar 55% ervaart juist dat zij met losse afdelingen communiceren in plaats van met één geïntegreerd bedrijf. Salesforce Foundations speelt hierop in door verkoop-, service-, marketing- en commercegegevens samen te brengen op één platform. Hierdoor ontstaat een uniforme ervaring voor klanten, ongeacht waar zij zich in hun klantreis bevinden. De Salesforce Data Cloud harmoniseert klantgegevens van verschillende afdelingen, waardoor AI-inzichten en automatiseringen mogelijk worden die voorheen buiten bereik lagen.
'Met deze upgrade kunnen alle bedrijven hun frontoffice volledig integreren en realtime gepersonaliseerde klantervaringen leveren. Dit leidt tot hogere omzet, betere service, gerichtere marketingcampagnes en efficiëntere betalingsverwerkingen', stelt David Schmaier, president en chief product officer bij Salesforce.