Altide verbetert klantcontact met Talkdesk CX Cloud
Medisch servicecentrum Altide heeft samen met ViPcom het Talkdesk CX Cloud contactcenter geïmplementeerd om de klantervaring verder te optimaliseren. Met deze stap speelt Altide in op de groeiende behoefte aan thuismonitoring en zorg op afstand, die voortvloeit uit het personeelstekort en de noodzaak om zorg betaalbaar en beschikbaar te houden.
Altide verwerkt dagelijks meer dan 1.000 telefoontjes en 1.900 alarmmeldingen – goed voor bijna twee miljoen contacten per jaar. Dankzij de integratie van Talkdesk met Salesforce CRM-software krijgen medewerkers direct inzicht in relevante cliëntinformatie. Hierdoor kunnen zij efficiënter werken en snel de juiste beslissingen nemen voor vervolgacties.
‘Onze zorgprofessionals verzorgen triage en bepalen welke acties nodig zijn, waardoor we onnodige belasting van (huis)artsen en verpleegkundigen voorkomen’, zegt Coen van Wichen, IT-manager bij Altide. ‘Dit draagt bij aan de beschikbaarheid van zorg op het juiste moment en de juiste plek.’
De implementatie van Talkdesk vormt de basis voor toekomstige innovaties bij Altide. Zo wil het medisch servicecentrum kunstmatige intelligentie inzetten om repeterende administratieve taken te automatiseren en medewerkers proactief te ondersteunen met relevante informatie. Dit verhoogt niet alleen de efficiëntie, maar zorgt er ook voor dat zorgprofessionals zich kunnen concentreren op complexere taken.
‘De integratie van Talkdesk is een cruciale schakel in onze zorginfrastructuur’, stelt Van Wichen. ‘De oplossing biedt ons verbeterde geluidskwaliteit en zorgt ervoor dat gesprekken direct bij de juiste medewerker terechtkomen. Daarnaast stelt het ons in staat trends te analyseren en tijdig in te spelen op veranderingen in het zorglandschap. Samen met ViPcom blijven we werken aan verdere optimalisatie en schaalvergroting, waarbij AI een sleutelrol zal spelen.’
ViPcom, de implementatiepartner van Altide, speelt een belangrijke rol in de optimalisatie van de processen. ‘Het verbeteren van processen en het toevoegen van waarde, bijvoorbeeld door de inzet van AI, blijft de basis voor onze samenwerking met Altide’, concludeert Robert Ardon, salesmanager ViPcom.