Albert Heijn introduceert digitale assistent Steijn

Albert Heijn heeft ‘Steijn’ gelanceerd: een digitale assistent binnen de Mijn AH app. Klanten kunnen met Steijn in gesprek gaan over uiteenlopende keukenvragen, van receptsuggesties tot bewaartips. De supermarktketen wil hiermee inspelen op de dagelijkse behoefte van klanten aan inspiratie voor het avondeten.
‘Maak kennis met Steijn, jouw slimme hulp in de keuken die helpt bij het vinden van passende inspiratie voor het avondeten’, zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. De assistent is ontworpen om eenvoudig advies te geven op basis van persoonlijke voorkeuren zoals dieetwensen, kookstijl of gezinssamenstelling.
Steijn maakt deel uit van de bestaande functionaliteiten in de app, zoals Scan & Kook en het persoonlijke weekmenu. Via een chatgesprek geeft Steijn gepersonaliseerde antwoorden op vragen zoals ‘Hoe kook ik het perfecte eitje?’ of ‘Hoe bewaar ik een halve avocado?’. Volgens Albert Heijn groeit de assistent mee met het gebruik en wordt deze dagelijks slimmer op basis van interacties met klanten.
Steijn wordt de komende tijd verder doorontwikkeld, waarbij op basis van klantfeedback extra functionaliteiten worden toegevoegd. Zo zal hij op steeds meer vragen antwoord kunnen geven, van productinformatie en Bonusaanbiedingen tot persoonlijke wijn-spijsadviezen. De functie werkt ook in het Engels; andere talen volgen binnenkort.