Avaya lanceert Infinity-platform voor klantcontact

Avaya heeft zijn nieuwe platform Infinity gepresenteerd, dat moet dienen als de volgende stap in de ontwikkeling van het Avaya Experience Platform (AXP). Volgens het bedrijf verenigt Infinity het contactcenter en de unified communications-portfolio op één omgeving. Hierop kunnen bedrijven klantreizen ontwerpen en beheren met behulp van AI en een no-code orkestratie-engine.
De introductie van het Infinity-platform volgt op de overname van Edify in 2024. Deze technologie vormt de basis voor de nieuwe orkestratiemogelijkheden. ‘Avaya Infinity doorbreekt silo’s en transformeert het contactcenter van een kanaal voor oppervlakkig contact naar een omgeving waar zakelijke relaties zich verdiepen’, aldus Patrick Dennis, CEO van Avaya.
Drijfveren
Volgens Tony Lama, SVP en GM of Products bij Avaya, ontstond Infinity na een periode van reflectie binnen het bedrijf. ‘We beseften dat we alles voor iedereen probeerden te zijn, en dat levert geen geweldige resultaten op’, verklaarde hij in een interview met ZK Research. Avaya versimpelde daarop zijn productaanbod en koos voor meer gerichte innovatie. Klanten vroegen daarbij vooral om flexibele technologie die zowel in de cloud als on-premise inzetbaar is.
De aankondiging komt op een moment dat Avaya onder druk staat van concurrenten als Genesys en cloudspelers als AWS en Microsoft. Eerdere bezuinigingsrondes en veranderingen in licentievoorwaarden zorgden voor onrust onder klanten. Met Infinity wil het bedrijf zijn positie als partner van grote, gereguleerde organisaties herbevestigen.
Bron: CX Today