AI-co-piloot geeft klantteams meer grip

AI-co-piloot geeft klantteams meer grip
  • 2 mei 2025
  • Kel Koenen

Neople heeft het platform Neople Studio gelanceerd. Deze AI-tool vervangt bestaande medewerkers niet, maar versterkt ze juist. Professionals in klantcontact krijgen namelijk met dit platform nog betere regie over hun digitale collega.

Waar AI-oplossingen vaak als een ‘black box’ functioneren, brengt Neople daar verandering in. ‘Met Neople Studio zijn medewerkers niet gewoon teams die AI gebruiken, maar een echte co-piloot’, zegt Hans de Penning, CEO van Neople. ‘We transformeren AI-agents in echte collega’s die transparant zijn en die je kunt trainen en volledig afstemmen op je brand.’

Het platform fungeert als controlecentrum waarin medewerkers zonder technische kennis hun AI kunnen trainen, beheren en optimaliseren. Vijf pijlers staan centraal: gegevens, kennis, geschiedenis, taken en analytics. Zo kunnen teams bijvoorbeeld workflows testen voordat ze live gaan en hun virtuele collega’s precies laten aansluiten op hun tone of voice.

De lancering op 1 mei (Dag van de Arbeid) was bewust gekozen. ‘Het gaat niet om menselijke medewerkers buitensluiten, maar hen de middelen geven om het heft in eigen handen te nemen’, aldus De Penning. CTO Job Nijenhuis vult aan: ‘Onze missie is eenvoudig: AI nuttig, menselijk en collaboratief maken.’

comments powered by Disqus