Sendcloud introduceert geautomatiseerde oplossing voor vervoerdersclaims

Sendcloud introduceert geautomatiseerde oplossing voor vervoerdersclaims
  • 13 mei 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Verzendplatform Sendcloud heeft een nieuwe functie gelanceerd onder de naam Support Automation. Deze oplossing is gericht op het automatiseren van vervoerdersclaims en moet de werkdruk bij supportteams verlichten.

Volgens Sendcloud ondervindt 5,8% van de pakketten in Europa vertraging of problemen, wat neerkomt op meer dan een miljard incidenten per jaar. Supportteams in de e-commerce werken vaak met handmatige systemen en versnipperde communicatiekanalen. Tegelijkertijd blijven de klantverwachtingen stijgen. Volgens Sendcloud zorgt gebrekkige verzendondersteuning ervoor dat 29% van de klanten afhaakt tijdens het afrekenen. De nieuwe tool moet deze druk verminderen door het beheer van vervoerdersclaims te centraliseren en te automatiseren.

Efficiëntere afhandeling
Support Automation bundelt pakketdata, reacties van vervoerders en terugbetalingen op één centrale plek. Hierdoor hoeven supportmedewerkers niet langer te schakelen tussen meerdere inboxen en systemen. De oplossing leest automatisch binnenkomende e-mails, anticipeert op de uitkomst en onderneemt waar nodig actie, zoals het sturen van herinneringen naar vervoerders. Volgens Sendcloud worden claims hierdoor acht keer sneller afgehandeld en komt de eerste reactie drie keer sneller.

comments powered by Disqus