Ternair versterkt CDP met overname WiQhit

Ternair versterkt CDP met overname WiQhit
  • 12 mei 2025
  • Kel Koenen

Met de overname van websitepersonalisatietool WiQhit breidt Ternair zijn CDP en marketing automation-platform uit. Marketeers krijgen hiermee nieuwe mogelijkheden voor realtime, datagedreven klantinteracties.

Ternair, ontwikkelaar van een toonaangevend Customer Data Platform en specialist in marketing automation, neemt webpersonalisatiesoftwarebedrijf WiQhit over. De overname past in Ternairs strategie om een volledig geïntegreerd marketingplatform te bouwen waarmee klantcontact realtime gepersonaliseerd kan worden — op basis van data uit meerdere on- en offline bronnen.

‘Deze stap geeft marketeers nog meer grip op de klantreis’, stelt Eelco Gerritsma, oprichter en directeur van Ternair. ‘Er bestaan wel websitepersonalisatie-oplossingen, maar deze directe integratie vanuit diepgaande klantdata met dynamische websitepersonalisatie biedt ongekende mogelijkheden voor conversieoptimalisatie en klantloyaliteit.’

Door de overname kunnen marketeers gebruikmaken van functies als meldingen, A/B-testen, gepersonaliseerde zoekresultaten en productaanbevelingen. Deze zijn volledig gekoppeld aan het CDP van Ternair, waardoor personalisatie op individueel niveau in realtime mogelijk wordt. Bovendien verrijken gedragingen op de site automatisch het klantprofiel, dat direct bruikbaar is in andere kanalen zoals e-mail, advertising of app-notificaties.

Voor bestaande en nieuwe klanten betekent dit een bredere marketingmix, met meer mogelijkheden om digitale klantreizen te optimaliseren. WiQhit ziet in de overname een kans om binnen een datagedreven en schaalbare omgeving zijn technologie en visie verder uit te bouwen. ‘Door de krachten te bundelen, ontstaat een toekomstbestendige oplossing voor marketeers die hun klantinteracties willen verfijnen en versnellen’, aldus het gezamenlijke persbericht.

comments powered by Disqus