Lidl start Customer divisie voor meer klantgerichtheid

Lidl Nederland heeft een nieuwe Customer divisie opgericht als onderdeel van een bredere groeistrategie. De supermarktketen wil hiermee klantgerichtheid structureel verankeren binnen de organisatie. De divisie komt onder leiding van Stephanie Both, Chief Customer Officer.
De nieuwe divisie bestaat uit de afdelingen Brand, Klantrelatie, Marketing en Winkelformulemanagement. De missie van de divisie is het verhogen van klanttevredenheid en klantloyaliteit. Lidl streeft naar een merkervaring die persoonlijk, herkenbaar en relevant is, aldus de organisatie.
Klantbeleving centraal
Volgens Lidl staat de klantbeleving voortaan centraal in alle contactmomenten, van winkelinrichting tot communicatie via de app. Hiermee sluit Lidl Nederland aan bij initiatieven in andere Lidl-landen, waar eerder al werd ingezet op technologie, personalisatie en omnichannel-strategieën.
Groei en investering
Deze structurele wijziging is onderdeel van een bredere groeistrategie waarin de supermarktketen fors investeert in klantdata, digitalisering en merkbeleving. Lidl meldt dat het aantal klanten blijft groeien: wekelijks winkelen meer dan vijf miljoen mensen bij de keten.
Foto: Stephanie Both