Treinreiswinkel en Natuurhuisje scoren hoog op klanttevredenheid

Treinreiswinkel en Natuurhuisje scoren hoog op klanttevredenheid
  • 3 juni 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Treinreiswinkel en Natuurhuisje behalen de hoogste klanttevredenheid onder Nederlandse vakantieplatformen. HotelSpecials en Agoda blijven hierbij achter. Dat blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope, uitgevoerd onder bijna 5.200 Nederlanders.

De klanttevredenheid is gemeten aan de hand van de Europese Net Promoter Score (NPS). De gemiddelde NPS voor vakantieplatformen bedraagt +56. Acht aanbieders scoren daarboven, elf eronder. Treinreiswinkel behaalt de hoogste NPS met een score van +78, gevolgd door Natuurhuisje met +75. Micazu (+71), BungalowSpecials (+69) en Airbnb (+68) maken de top vijf compleet.

HotelSpecials onderaan de lijst
Hoewel alle onderzochte platformen positief scoren, zijn er duidelijke verschillen. HotelSpecials eindigt onderaan met een NPS van +19. Agoda volgt met een score van +34. Ook Tripadvisor (+40), Belvilla (+45) en D-reizen (+47) blijven achter ten opzichte van het gemiddelde.

Leeftijdsgroepen verschillen in beoordeling
Uit het onderzoek blijkt dat leeftijd invloed heeft op de klanttevredenheid. Online boekers tussen de 35 en 49 jaar geven gemiddeld een NPS van +60. Dat is hoger dan de scores van de leeftijdsgroepen 18 tot en met 34 jaar (+57) en 50 jaar en ouder (+53).

Uitgaven per boeking
Uit een andere analyse van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen blijkt dat klanten bij D-reizen gemiddeld het meest uitgeven per boeking. Met een bedrag van gemiddeld € 2.228 per boeking staat D-reizen bovenaan. Ter vergelijking: op HotelSpecials wordt gemiddeld € 239 per boeking uitgegeven.

Beeld: Natuurhuisje

 

 

 

comments powered by Disqus